Styret har i dag fått tilsendt et informasjonsskriv fra Canal Digital. Canal Digital skal oppgradere de nye dekoderene våre, og i den sammenheng kan man oppleve litt problemer. Under følger teksten i informasjonsskrivet.
Hei!
I morgen formiddag, tirsdag 22.november, oppgraderer vi hovedstasjonen i Tromsø. Jeg er litt usikker om dere har fått denne informasjonen om oppgraderingen. I informasjonen står det hva kunder med dekoder må gjøre for å få bilde etter oppgraderingen.
- Dekoderen vil oppleves som treg i starten med ny software, men etter hvert så går den seg til å blir raskere i behandling av knapptrykk. Dette kan gå seg til i løpet av 2 dager.
- Det kommer ny kanalplan så brukere må slå av og på dekoder for å få ny liste
- ID-TV må restartes, noen modeller må søkes inn på ny.
- VIASAT Motor/Visjon Norge/TVE/Fransk 24/VTV4/TV5 Modo/Viasat krime kan oppleve hakking i bildet. I forbindelse med dette kan det være nødvendig å bytte apparatkabel (type 3C2V kabel som er noe eldre har vist seg å gi problemer)
Kunder som får problemer tar kontakt med Canal Digital på telefon 06090.
Om det er noen som har problem med svart skjerm / intet signal etter å ha startet dekoderen på nytt ved å trekke ut strømkabelen, kan man gå inn i menyen på dekoderen og gjenopprette fabrikkinnstillingene. Se utlevert manual for hvordan dette gjøres.
—
Hilsen Styret